mikrofon

Czy przemyśliwałeś kiedyś, jak dźwięk głosu oddziałuje na odbiorcę?

W życiu codziennym przeważnie reagujemy pod wpływem pierwszego wrażenia. Na te wstępne momenty – przeważnie mówi się, że jest to około 30 sekund – składają się wygląd, tembr głosu oraz kontekst interakcji. Jeśli przeanalizować ten fakt ze strony biznesowej, koniecznie musimy uświadomić sobie, że w taki sam sposób podchojdzi się do różnego rodzaju reklamy audiowizualne.

reklama w telewizji
Autor: Mathieu Plourde
Źródło: http://www.flickr.com
W ich skład wchodzą część dźwiękowa i partia obrazkowa. Obydwie mają dla potencjalnego klienta duże znaczenie, ale partia głosowa jest bardziej znacząca przy częściowym odbiorze przekazu.

Przeważnie kiedy oglądamy program, podczas przerwy reklamowej wychodzimy z pomieszczenia lub odwracamy się od odbiornika. Wtedy znaczący wpływ na przyswojenie komunikatu ma głos do reklamy, który zdecydowaliśmy się wykorzystać. Czy jest on miły, czy zachęca do wysłuchania? Wszystko zależy też od tego, jaki produkt ub usługę staramy się przedstawić. Wiadomo, że lektor (strona www) do reklamy np. produktów dla dzieci powinien być płci żeńskiej o ciepłym głosie, jak np. Tomek, gdyż wzbudzi ona większe zaufanie do treści niż głos osoby starszej, czy brzdąca. Dlaczego tak jest?

lektor
Autor: Malcolm Manners
Źródło: http://www.flickr.com
Otóż, jako klienci lubimy być przekonani, że osoba, która mówi do nas o produkcie czy usłudze, sama z tego korzystała i może nam opowiedzieć o swoich odczuciach z tego użytkowania wynikających. żeby wybrać właściwego lektora, warto skorzystać z rozwiązania, którym jest bank głosów – . Dzięki niemu możemy odsłuchać dany głos kilkukrotnie i ocenić, czy komponuje się on z przekazem. Gdy wybierzemy właściwą osobę do przeczytania naszego komunikatu, możemy być spokojni, że wpłynie to na wyniki sprzedaży.