Dlaczego firmy powinny wprowadzić program lojalnościowy?

Policzenie wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby nie lada doświadczeniem. W zasadzie, na każdym kroku przy kupnie produktu czy jesteśmy pytani, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie jest to zaskoczeniem, albowiem program lojalnościowy to jedno z najprężniej rozwijających się obecnie narzędzi marketingowych. Umożliwia budowanie trwałej więzi pomiędzy daną marką a klientem.

karty lojalnościowe

Autor: Martijn van Exel
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe przebiegają w różny sposób. Ale najprostszą formą korzyści produkty oferowane za punkty. Tego typu wynagrodzenie stosują bardzo często między innymi sieci hipermarketów.

Dlaczego powinniśmy zdecydować się na owe działania marketingowe? Zasadniczą kwestią jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – chęć skłonienia na konsumentów do skorzystania z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów tudzież podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Dobrze przemyślany program lojalnościowy pozwala zwiększyć sprzedaż, a to najbardziej istotna, wymierna korzyść. Umożliwia także zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam informacji o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z perspektywy firmy jest wiedzą bezcenną.

Znane sieci hipermarketów, posiadając dane o produktach

karta lojalnościowa

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

nabywanych przez ich klientów, przysyłają im specjalne promocje dobrane indywidualnie na podstawie właśnie ich historii zakupów. Klient dostaje wówczas oferty promocyjneodpowiadające jego potrzebom.

Przeważnie oferowanie członkostwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę oraz korzystają z jej usług. Dzięki temu mają pewność, że zaufanie, którym nas obdarzyli dostarcza im wymiernych korzyści. Idealnym przykładem na to są linie lotnicze. Sondaże mówią, iż aż 80% osób zaangażowanych w ten program decyduje się na zakup następnych biletów, aby uzyskać większa liczbę bezpłatnych kilometrów.

W sieci znajdziemy sporo firm wspomagających sprzedaż. Należy jedynie wpisać w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich staraniom mały czy duży sklep, restauracja (pizza wołomin) czy punkt usługowy, może pokusić się o własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i jej klientom.