Jak zatrzymać klienta?

Marketing relacji opiera się na wykreowaniu i umacnianiu solidnej więzi z klientem, która przynosi profity obu stronom. Czasy, kiedy w marketingu były w użyciu tylko komunikaty perswazyjne jednostronne, dawno odeszły do lamusa. W dzisiejszej gospodarce kluczowe jest ciągłe prowadzenie dialogu z odbiorcami.

Prezent, podarunek

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Najlepszą technologią, która ułatwia tego sortu zadania, jest oczywiście sieć. Powstanie serwisów społecznościowych spowodowało, że klienci zaczęli chcieć wpływać na decyzje marek. Z tego powodu marketing relacji przedsiębiorstw to między innymi prowadzenie funkcjonalnych witryn online, na których klienci mogą zobaczyć asortyment, ocenić towary oraz załączyć swoje opinie na temat działań firmy. Koniecznym elementem w utrzymywaniu więzi z klientami jest dobrze prowadzony fanpage na portalu Zuckerberga.

Zarejestrowani na Facebooku przyzwyczaili się do aktywnej wymiany myśli, dlatego osoba kontrolująca fanpage musi ciągle czytać dyskusje, porozumiewać się z internautami i zamieszczać atrakcyjne dla klienta treści. Wyśmienitym pomysłem jest tworzenie rozmaitych konkursów na tym portalu – ludzie kochają brać udział w takich eventach – praktyczna nagroda jest mocnym elementem motywującym.

Jedną z metod tego rodzaju marketingu są programy lojalnościowe (polecana strona: ). Rzeczywistość udowodniła, że ludzie uwielbiają kolekcjonować punkty za zakupy i odbierać w zamian prezenty. Co frapujące, prezenty nie muszą być bardzo wartościowe – wystarczy sama myśl, że dostało się coś za darmo. Programy lojalnościowe są potrzebne dla firm, które chcą wykreować i ustabilizować relację z klientami. Już samo przekazanie kupującemu specjalnej karty lojalnościowej czyni, że czuje on pewną więź z firmą i najprawdopodobniej będzie systematycznie przybywał do danego punktu usługowego. Prezenty, które konsument (zobacz pośrednik finansowy wrocław) dostanie za częste zakupy w twoim sklepie, obudzą u niego dobre nastawienie do firmy, co jest niezwykle cenne dla budowania solidnej więzi.