call-center

Jakimi metodami wykonać można proces rekrutacji pracowników, zalety i wady outsourcingu HR.

Jeśli ktoś będzie prowadził własną firmę to prędzej czy później stanie przed problemem zatrudnienia nowych ludzi. Duża część właścicieli firm poszukuje ich na własną rękę, co czasem jest nieco kłopotliwe i może zajmować sporo czasu.

outsourcing sektora HR
Po umieszczeniu ogłoszeń w internecie albo prasie przeważnie otrzyma się pewną ilość odpowiedzi kandydatów. Wiele z nich wcale nie będzie spełniała oczekiwań, ale niestety i tak wszystkie je będzie trzeba choć krótko przeglądnąć i wybrać te, które zostały wysłane przez dobrze rokujące osoby. Następnym etapem są rozmowy kwalifikacyjne, na to trzeba sobie zarezerwować parę tygodni, zwłaszcza jeżeli będzie większa ilość odpowiednich kandydatów. Przeważnie po rozmowach zostanie kilka najlepszych osób, pośród których w następnych etapach będzie się wybierać nowego pracownika. Taki schemat rekrutacji będzie najchętniej używany ale nie jedyny, przykładowo rekrutacja do call center realizowana przez jedną z firm doradztwa personalnego może wyglądać zupełnie inaczej, tak samo jak poszukiwanie kandydatów o unikalnych umiejętnościach (call center – rusza rekrutacja).

Pracownikom, których się zatrudnia należy co miesiąc płacić pensje, liczyć urlopy, chorobowe i resztę świadczeń. Jeśli będzie ich kilkudziesięciu to może być konieczne zatrudnienie jakiejś osoby tylko do tego.

Jeśli chciałbyś zasięgnąć kolejnych informacji, przeczytaj nasz następny tekst, w którym znajduje się ciekawa kwestia. Rozwiąże ona wszystkie Twoje wątpliwości.

Innym sposobem może być zlecenie obsługi kadrowej do zewnętrznej firmy – i w takich przypadkach całością rozliczeń z zatrudnionymi i prowadzeniem ich ewidencji będą się zajmować pracownicy firmy którą się wynajmie.

ludzie na tle kontynentów
Źródło: flickr.com
Outsourcing hr staje się coraz popularniejszy, nawet pośród małych firm można zauważyć coraz większe zainteresowanie usługami tego typu. Jedną z największych zalet przeniesienia obsługi kadrowej na zewnątrz jest brak konieczności utrzymywania działu kadrowego i przeważnie redukcja kosztów jakie się z tym wiążą. Nie ma co ukrywać, opłacenie jednej faktury raz w miesiącu jest znacznie wygodniejsze niż trzymanie kilku ludzi do obsługi pozostałej załogi. Spodziewać się więc można, że usługi takie będą coraz popularniejsze pośród właścicieli firm, szczególnie że ceny za nie systematycznie spadają.