wózki sklepowe na parkingu

Klient – nasz pan

W biznesie najważniejsza jest obsługa klienta na wysokim poziomie. Nie bez przyczyny mówi się w tym biznesie, że „klient- nasz pan”. To przecież przekonanie klienta jest dla handlowców najistotniejsze.

Dlatego wszyscy kierownicy przeróżnych punktów usługowych bardzo się starają, aby w ich sklepach jakość obsługi klienta była jak najlepsza.

tajemniczy klient
Źródło: http://www.sxc.hu/

Bez wątpienia, każdy, kto na co dzień ma styczność z różnymi klientami, zdaje sobie sprawę z tego doskonale, co to znaczyć nie spełnić jego oczekiwań. Zdenerwowany konsument zaczyna awantury, wygraża pracownikom sklepu albo wykrzykuje, że wszystko powie szefostwu. Zazwyczaj tego typu zachowania następują jednocześnie. Aby uchronić się od takich przykrych sytuacji, musimy wyszkolić swoich pracowników w obsłudze klienta. Każdy biznes jest specyficzny i wymaga zupełnie innego podejścia do klienta. Jeżeli jednakże mówimy o punkcie usługowym, to istnieje do wykorzystania mnóstwo sposobów, którymi można zdobyć zaufanie klienta.

Kierownik sklepu we własnym interesie powinien wprowadzić w swojej sieci obowiązkowy wzorzec obsługi klienta. Z kolei dla sprzedawców powinna to być swego rodzaju biblia.

kolejka w sklepie
Autor: Beverley Goodwin
Źródło: http://www.flickr.com

Jest to plan, który pokazuje krok po kroku kolejne etapy obsługi. Jest tam opisanych mnóstwo możliwych opcji, które mogą się wydarzyć w trakcie obsługiwania klienta. Jednakże jest to tylko wzór, na którym sprzedawca powinien samodzielnie wypracować własny styl obsługi.

Aby dowiedzieć się, czy nasi sprzedawcy przestrzegają narzuconych schematów, możemy wybrać dużo instrumentów marketingowych. Najlepszym z nich jest tajemniczy klient -> marketingrelacji.com -. Jest to osoba, którą podstawia szefostwo. Odwiedza ona wybrane punkty, gdzie zachowuje się jak normalny klient (odnośnik do strony) oraz działa zgodnie z góry ustalonymi wytycznymi.

Najczęściej ma ze sobą ankietę, którą później, zależnie od standardu obsługi, wypełnia. Dla szefów sieci jest to doskonała okazja, aby dowiedzieć się, jak zachowują się ich pracownicy. To również moment, aby zastanowić się nad najczęściej popełnianymi błędami, po to, by je naprawić w najbliższej przyszłości.