Programy lojalnościowe – czym są, dla kogo są przeznaczane oraz w jakim celu?

Programy lojalnościowe spotykamy w naszym życiu niemal codziennie. Są to takie działania marketingowe, jak na przykład karty z punktami zdobywanymi za zakupy. Za ich pomocą możemy dokupić kolejny produkt za darmo lub korzystniejszą cenę. Takie programy mają na celu dobrą współpracę z klientem. Najczęściej są one opłacalne i całkowicie spełniają swoją rolę.

kupony lojalnościowe

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku branż, w których klienci zakupują produkty częściej, a ciągły kontakt z nimi jest bardzo ważny dla działania firmy, programy lojalnościowe są rzeczywiście korzystne i przydatne – doczytaj Trzeba pamiętać, że właśnie z tego powodu powinno się je organizować – dla zbudowania prawidłowej współpracy z najważniejszymi klientami. Wydaje się oczywiste, że w firmach, w których kupowany towar nie jest takim, jaki nierzadko nabywamy, programy lojalnościowe mogą stać się kłopotliwe i głównie po prostu nieprzydatne. Przykładowo meble kupujemy raczej rzadko, zbieranie punktów bywa w takich sklepach niełatwe. Rzecz jasna firmy rozstrzygają także i tę przeszkodę, na przykład otwierając jeden program lojalnościowy dla kilku firm. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że tego typu działania marketingowe nie zawsze się sprawdzą.

Żeby zaproponować klientom kart naprawdę wartościowe nagrody, należy wprowadzić ich cenę w koszty zakupowanych na co dzień przedmiotów. Jeżeli nie jest to działalność, w której jeden klient często robi zakupy – nasz cennik przestaje być konkurencyjny, zamiast więc zyskiwać, tracimy. Wprowadzane programy lojalnościowe muszą być naprawdę głęboko przeanalizowane. Kiedy firma decyduje się na wdrożenie programu, należy dokładnie i interesująco przygotować katalog nagród. Przede wszystkim powinny być rzeczywiście atrakcyjne. Żaden klient nie będzie chętny, by zbierać punkty, żeby w zamian dostać długopis lub pendrive. Bardzo dobrym rozstrzygnięciem jest także umieszczanie loga na nagrodzie. Dzięki temu klient zapamięta od kogo otrzymał prezent.

Czy zdziwił Cię ten tekst? Żeby poznać zagadnienie wejdź tu i poznaj więcej szczegółów (https://www.banery-druk.net/baner-laminowany-standard) – zapewne będą dla Ciebie zaskakująco ciekawe.

To powiększy więź z danym przedsiębiorstwem. Kolejnym plusem staną się zdecydowanie zniżki dla użytkowników. Zwiększenie liczby punktów do zdobycia w konkretnym okresie także jest świetnym pomysłem.

przykład karty lojalnościowej

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe to dobry sposób zapewniania długotrwałych kontaktów z klientami. Przy pomocy takich akcji zatrzymujemy przy sobie najlepszych użytkowników, którzy mogą poczuć, że są naprawdę istotni dla przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać, że tego typu działania marketingowe powinny być naprawdę dobrze przemyślane oraz organizowane, tylko w takim wypadku możemy liczyć na prawdziwy sukces.