
Karty stałego klienta
Jednym z powszechnie spotykanych typów systemów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty takie mogą dawać użytkownikom rozmaite możliwości. Podstawową z nich jest otrzymanie wielokrotnego rabatu na zakupy w określonym sklepie po wprowadzeniu numeru z karty. Skuteczne programy lojalnościowe i motywacyjne wykorzystują na przykład niektóre sklepy internetowe. Innym sposobem jest utworzony przez sieć sklepów Tesco, a przy tym jeden z najbardziej popularnych programów lojalnościowych na terenie kraju program Clubcard.
Interesujesz się tym tematem? Przeczytaj zatem dalej biuro podatkowo-księgowe konin o tym punkcie w następnym tekście, który dla Ciebie przygotowaliśmy. Myślimy, że Ci się podoba.
Uczestnictwo w nim polega na zbieraniu punktów poprzez dokonywanie zakupów w sklepach Tesco. Punkty można później wymienić na promocje na różne produkty. Inny spotykany rodzaj karty stałego klienta umożliwia uzyskanie większego upustu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w danej sieci. Ten sposób przyjęła jedna z polskich marek odzieżowych, w której do otrzymania upustu należy zrobić zakupy na łączną kwotę 500 złotych.
Obsługa systemów
Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie interesuje klientów, a stanowi stosunkowo zawiły proces. Tymi czynnościami zajmują się specjalne firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi sposobami do sporządzania tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka zajmie się dystrybucją kart dla nabywców. Nierzadko również firmy te zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat danego programu (czytaj więcej).