Programy lojalnościowe – opłacalne dla biznesu?

Obecnie potrzebnych jest bardzo wiele rozmaitych zachęt do wykorzystywania usług i nabywania produktów. Klienci są coraz bardziej wymagający i wybredni, a wybór firm i marek stale rośnie. Dlatego właśnie opracowano sposób, jakim są programy lojalnościowe. Pod tym określeniem kryją się różnorodne działania firm, mające za zadanie pozyskać i zatrzymać klientów. Udział w tego rodzaju programach niezwykle często związane jest z otrzymywaniem przez nabywcę rozmaitych promocji czy prezentów. To jak wiadomo stanowi doskonałą zachętę, gdyż obecnie ogólnie niezbyt często otrzymuje się coś bezpłatnie. Podstawowym wielkim osiągnięciem może być już zapamiętanie produktu przez klienta. Rozpoznanie pojedynczego produktu spośród wielu innych daje już bardzo dużą szansę na zakupienie określonej rzeczy przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z powszechnie spotykanych typów systemów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty takie mogą dawać użytkownikom rozmaite możliwości. Podstawową z nich jest otrzymanie wielokrotnego rabatu na zakupy w określonym sklepie po wprowadzeniu numeru z karty. Skuteczne programy lojalnościowe i motywacyjne wykorzystują na przykład niektóre sklepy internetowe. Innym sposobem jest utworzony przez sieć sklepów Tesco, a przy tym jeden z najbardziej popularnych programów lojalnościowych na terenie kraju program Clubcard.

Interesujesz się tym tematem? Przeczytaj zatem dalej biuro podatkowo-księgowe konin o tym punkcie w następnym tekście, który dla Ciebie przygotowaliśmy. Myślimy, że Ci się podoba.

Uczestnictwo w nim polega na zbieraniu punktów poprzez dokonywanie zakupów w sklepach Tesco. Punkty można później wymienić na promocje na różne produkty. Inny spotykany rodzaj karty stałego klienta umożliwia uzyskanie większego upustu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w danej sieci. Ten sposób przyjęła jedna z polskich marek odzieżowych, w której do otrzymania upustu należy zrobić zakupy na łączną kwotę 500 złotych.

Obsługa systemów

Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie interesuje klientów, a stanowi stosunkowo zawiły proces. Tymi czynnościami zajmują się specjalne firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi sposobami do sporządzania tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka zajmie się dystrybucją kart dla nabywców. Nierzadko również firmy te zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat danego programu (czytaj więcej).