Telebim w Krakowie

Reklama outdoor – jak się odróżnić?

W branży reklamowej ostatnio dużo mówi się o kryzysie reklamy zewnętrznej. Billboardy na ulicach wtopiły się w krajobraz i przeważnie nie zauważamy ich obecności.

Reklama wielkoformatowa, eksponowana na ścianach budynków a także wielkie billboardy, zwyczajnie oszpecają przestrzeń i denerwują przechodniów.

Telebim w Krakowie
Źródło: www.medas-media.com.pl

Niektóre miasta, przykładowo Kraków próbują walczyć w zalewem billboardów. Zaśmiecanie wizualne przestrzeni jest obecnie problemem wielu miejsc w Polsce. Tymczasem reklamodawcom zwyczajnie brak koncepcji,aby przebić się do świadomości odbiorcy.

Oczywiście gigantyczny telebim (ledowe wyświetlacze (telebim led – ecoled.info.pl)) może przykuć uwagę przechodnia, ale tylko wówczas, gdy przekaz będzie wystarczająco interesujący. Poza rozmiarem reklamy, ma znaczenie szczególnie jej treść. Patrząc na to, czym stała się obecnie reklama outdoorowa można wywnioskować, że treść to ostania rzecz, o której myślą marketerzy.

Obecnie biura reklamy dają także możliwość zamieszczenia spotu na specjalnym ekranie. Reklama na ekranach led naturalnie jest bardziej widoczna dla potencjalnych konsumentów, o ile jest zainstalowana w widocznym miejscu.

Badania pokazują, że najlepiej montować tego typu ekrany w pobliżu przystanków tramwajowych. Ludzie czekając na dany środek transportu zazwyczaj są skorzy do czytania reklam zewnętrznych. Możliwości ekranów ledowych są bardzo różnorodne, ponieważ można na nich wyświetlać zarówno proste wiadomości tekstowe, jak i złożone animacje.

Warto jednak zauważyć, że za granicą reklama (www.ed.torun.pl) outdoorowa potrafi jeszcze zaskoczyć. Zwłaszcza, gdy połączy się ją z tak zwaną reklamą ambientową. Jak się okazuje można wykreować billboard, który zaangażuje odbiorcę, a nawet zachęci do interakcji. Pomysłowość w outdoorze może zaowocować niezwykle prostymi i interesującymi realizacjami. Aktualnie nowe media umożliwiają sprzężenie reklamy zewnętrznej z akcją promocyjną w social mediach.

Dzięki smartfonom prościej wymyślać kampanie reklamowe, które autentycznie angażują i służą czemuś więcej, niż tylko zaśmiecaniu przestrzeni miasta. Ciekawe kampanie faktycznie zachęcają odbiorcę, by odebrał ich przekaz. Jest to dowód na to, że w outdoorze imponowanie gigantycznymi rozmiarami nośników wcale nie jest skuteczne.